Grip Nasıl Tedavi Edilmelidir?

Grip için bir acı reçetemiz bulunur
Grip için kullandığımız, yalnızca influenza virüsüne etkili “antiviral“ ilaçlar bulunmaktadır.
Bu ilaçlar grip şiddetini azaltmakta, hastalık süresini kısaltmakta ve gripten hastaneye yatış veya ölüm sıklıklarını azaltmaktadır.
Ülkemizde bulunan ilaç “oseltamivir” dir.

Grip ilaçlarını kimler ne zaman kullanmalı?
İnfluenza (grip) olduğunuzu düşünüyorsanız ve gribi ağır geçirme riskiniz varsa veya ağır geçirmekte iseniz doktor önerisiyle kullanılmalıdır.
• Grip nedeniyle hastaneye yatırılması gereken herkese
• Gribi ağır geçirmesi beklenen kişiler;
2 yaş altı ve 65 yaş üzeri kişiler, kanser, kalp-akciğer, böbrek hastaları, diyabetli hastalar, kanser ilaçları alanlar, kortizon gibi bağışıklık baskılayıcı ilaçlar kullananlar
• Gebe ve lohusalar (doğum sonrası ilk 15 gün içinde olanlar)
• Gribi şiddetli / ağır geçirmekte olanlar

İlaç bu durumlarda test sonucu beklenilmeden, tercihen hastalık belirtilerinin ortaya çıkmasından sonraki ilk 48 saat içinde başlatılabilir. Böylece hastalık şiddetinin azaltılması, hastalık süresini kısaltılması, ölümleri engellenmesi beklenmektedir.
Hamileler ve 3 aydan büyük çocuklar grip ilaçlarını kullanabilirler..

Gripten korunmak için grip ilacı kullanılabilir mi?
Grip ilaçlarının çok özel durumlarda koruyucu olarak kullanılması söz konusu olabilir. Gribi şiddetli geçirme riski yüksek olanlara, yakın çevrelerinde grip geçirmekte olan birisinin olması durumunda doktor önerisi ile koruyucu tedavi başlanabilir.
Örnek: yaşlı bakımevinde hasta bir personel var ise tüm yaşlılara koruyucu ilaç başlanmalıdır.

Grip ilaçlarının yan etkileri nelerdir?
En sık bulantı-kusma, baş dönmesi, bazen de sinir sistemi ile ilgili (nöropsikiyatrik) yan etkiler yapmaktadır.

Grip tedavisinde antiviral ilaç dışında ne kullanmalıyım?
Grip tedavisinde ağrı kesici – ateş düşürücü ilaçlar kullanılabilir. En iyi, en az zararlı ateş düşürücü parasetomol grubu ilaçlardır. Günde 3-4 kez düzenli aralıklarla kullanılması önerilir. Bu ilaçlar 72-96 saat kullanılabilir.

Grip tedavisinde antibiyotik de kullanmalı mıyım?
Antibiyotikler kesinlikle etkisiz hatta zararlıdır. Yalnızca, bakteriyel bir infeksiyonun (sinüzit, kulak iltihabı, zatürre) eklenmesi durumunda ve mutlaka doktor önerisi ile kullanılmalıdır.